15 gode anledninger til å velge Club Eriks
… når du vil oppleve det beste i verden
- Om Oss
- Hvorfor Club Eriks
- Forretningside
- Historie/bakgrunn
- Presse
- Fakta om Club Eriks
Vi på Club Eriks har et høyt ambisjonsnivå, og tilbyr en personlig og fullstendig service. Alle våre ansatte er høyt kvalifiserte og har erfaring fra reiselivsbransjen og mange andre aktiviteter.
Felles for alle av oss er at vi har en overbevisning om at de beste opplevelsene består av en rekke komponenter som er valgt med omhu, og at erfaringer delt med andre likesinnede er dobbel glede! Det er derfor alle våre ansatte har fått tittelen Opplevelseskapere.

Antikvitetshandler og visjonær fra Kilafors i Hälsingland. Vant med cruisereiser og er like glad som sine barn i iskrem og surfing!

Har arbeidet på Club Eriks i lang tid. Har bodd store deler av sitt liv i New York dit hun gjerne vender tilbake sammen med sin familie.

Jesper har erfaring av reiser og av reisebransjen. På fritiden finner vi ham i treningslokalet der han holder tøffe danseleksjoner.

En østerriker som har bodd største delen av sitt liv i USA og Sverige. Når han ikke coacher sine sønners basketlag reiser han gjerne til historiske og kulturelle reisemål.

Club Eriks sammenholdende faktor og store organisatør. Spiller golf, står på ski og elsker solferie med familien.

Backpacker som har gått seg vill i alle deler av verden. Elsker sport og reise, ofte i kombinasjon. Er lykkelig når favorittlaget Djurgården vinner.

Profesjonell med mange års erfaring av cruise. På fritiden drar Josefine gjerne til sin gamle hjemby Örebro for å tilbringe tid med familien.
BONUS PÅ ALT
Vi har en lojalitetsbonus på 2 prosent. Det gjelder på alle pakketurer som du kjøper hos oss – men også på alle øvrige cruisepakker om du vil reise på egen hånd.
ALT INGÅR – INGEN »FRA-PRISER«
Vi inkluderer alt fra begynnelsen – du vet allerede fra starten nøyaktig hvor mye turen vil koste. Du vil også se at det ikke legges til noen obskure tillegg. Vi har som praksis å aldri lokke med «fra-priser». Våre gjester gir oss en ekstremt høy score på rimelige priser. Dette er bekreftet av det faktum at 62 prosent av kundene er tilbakevendere til Club Eriks.
VÅRE VERTER!
Helt siden starten i 1993 har vi bygget opp vårt nettverk med landets mest kompetente verter. Vi kaller dem verter for å gjøre det klart at de ikke er tradisjonelle guider med «follow-me»-skilter, uten at fokus ligger på at hver gjest bør ha det så godt som mulig basert på personlige preferanser og behov. Våre verter er ekstremt kunnskapsrike, og verdenvante. Vi er veldig stolte over å ha slike ansatte!
NØYE UTVALG AV REISER
En opplevelse blir aldri bedre enn alle de hundrevis detaljer som gir helheten – alt fra hotell og restauranter til den vannflasken som du finner i bussen under Club Eriks utflukter. Vi våger å velge det beste innhold, alltid med utgangspunktet at det skal være vel verd prisen og med bra kvalitet.
VI PRODUSERER VÅRE OPPLEVELSER SELV
Club Eriks er ikke et reisebyra som selger andres tilbud. Vi produserer og tar selv ansvar for alt som inngår i våre reiser. Det er en garanti for deg; vi frasier oss ikke ansvaret for detaljer og helhet. Våre prosjektledere kalles ”opplevelsesskapere” for å illustrere deres rolle og våre ambisjoner.
MEDREISENDE OG GJESTER
Vi får ofte spørsmålet: ”Hvor finner dere alle trivelige mennesker?” Sannheten er at det er dere, våre gjester, som kjenner andre trivelige mennesker. Det er grunnen til at vi hele tiden blir flere som deler opplevelser i godt selskap! Våre kunder har en sak felles – de er kloke mennesker som ikke gjerne tar kompromisser med kvaliteten.
RETT REISE PÅ RETT ÅRSTID
Vi velger ingen «lavsesonger» for våre turer for å få lavere pris, vi utgår alltid for at vi skal gi de best mulige betingelsene for beste opplevelsen. Du skal kunne oppleve når Japans kirsebærstre blomstrer i april, Piemontes trøffelsesong i november, eller kunne velge Alaska i mai eller august, avhengig av om du vil se hval eller bjørn.
MENNESKER GJØR FORSKJELL
Vi på Club Eriks har en ærlig interesse av å ha en personlig kontakt med deg som vår gjest. Derfor har vi alltid tid for deg, uansett hva du vil ha hjelp med. Kaffekoppen som forekommer i våre annonser er et symbol for dette.
LOKALE GUIDER
I de program der vi selv inkluderer turer bruker vi de beste lokale guideene. De er både pasjonerte og meget profesjonelle og tilfører garantert god kunnskap til opplevelsen.
GRUPPENES STØRRELSE
Vi planlegger gruppenes størrelse til maksimalt 30 gjester. I de tilfeller vi blir flere, så blir det ytterligere en vert med på reisen. En del av våre arrangement har maksimalt 24 deltagere.
FØRST MED DET BESTE
Som en av Skandinavias ledende aktører når det gjelder ferdigpakkete reiseopplevelser får Club Eriks, og dermed våre kunder, spesialtilbud hos våre rederier og samarbeidspartnere. Om du gir oss din E-mailadresse så skal vi se til at du blir først med å ta del av disse tilbud.
»GOD BORGER«
Vi anstrenger oss alltid, over hele verden, å ta bevisste valg av partnere. Vi ser på hvordan de agerer i deres lokale markeder, skaffer underleverandører og gir sine ansatte lønn. Og selvfølgelig ser vi på hvordan de store rederienes miljøarbeid ser ut.
ALLTID RUNDT 100 OPPLEVELSER
Vårt utvalg består av flere hundre opplevelser av ”Bucket List”-karakter, noe som de fleste av oss noen gang vil oppleve. Og våre tutvalg blir stadig fornyet og forbedret. En klassiker er våre Australiarundreiser med cruise rundt New Zealand, Asias metropoler, rundt Kapp Horn til Buenos Aires og Valparaiso, Antarktis, Japan, hurtigruten i midnattssol eller nordlys, Panamakanalen, Hawaii samt gastronomiske helger i matmetropoler.
CLUB ERIKS KVELDER
Vi inviterer deg til både store og små clubkvelder med en presentasjon av våre fremtidige opplevelser. Om sommeren når cruiseskip besøker Stockholm tilbyr vi om det er mulig en rundtur ombord med presentasjon av skipet og en avsluttende lunsj.
TAKK FOR HJELPEN!
Når du har vært vennlig nok til å formidle en ny kunde til oss (singel eller par), som resulterer i et kjøp og gjennomført opplevelse så vil vi gjerne overrekke en flaske Taittinger, «Nobelchampagnen». Selvfølgelig kan du bytte denne til et alkoholfritt alternativ.
Om du vill lese om vilkårene for vår lojalitetsbonus klikker du herr ››
Å bedre enn noen annen reisearrangør skape og implementere opplevelser med et innhold av de beste komponenter i form av reisemål, boende, tid på året, oppbygning og vertskap.
Verdens beste opplevelser
Verdens beste opplevelser er en «payoff» som forplikter! Vi har siden oppstarten i 1993 skapt minneverdige opplevelser for både bedrifter og enkeltpersoner. Alle våre erfaringer blit evaluert av våre gjester, det gir oss et godt verktøy i vårt arbeid med å alltid ville være bedre.
Hvert år utvikler vi og og utfører ca 100 opplevelser. Ingen opplevelse er lik den andre, de har dog mye til felles, de er nøye utvalgt for at de har noe spesielt, et innhold som vi vil gi vårt varemerke.
Kriteriene som skal oppfylles for at vi skal tilby en opplevelse er:
– Hver opplevelse skal arrangeres til rett tid og på rett sted.
– Helheten består av en rekke detaljer. Alle komponenter er valgt med omhu.
– Alle komponenter i opplevelsen skal være de beste som er tilgjengelige til rett pris.
– Vi har alltid våre kunnskapsrike verter med på reisen, i kombinasjon med lokale eksperter.
– Vi ønsker at våre kunder skal gjøre et smart valg. Vi respekterer derfor våre kunders lommebøker og velger ikke de dyreste alternativene, men de som er rimeligst, uten å gå ut over kvaliteten. De dyreste alternativene er ikke alltid de beste.
– Hva som er best i hvert tilfelle sitter i betrakterens øyne. Det er derfor som våre gjesters evalueringer er så viktige når vi arbeider med forbedringer.
– For å kunne finne det beste over hele verden, samarbeider vi med lokale selskaper som fullt ut deler våre verdier når det gjelder oppfatning av kvalitet og personlig engasjement.
– De opplevelser vi presenterer skal ha tydelige kjennetegn og samtidig være fantastiske ”på sin måte”. Våre opplevelser viser på en enorm bredde, det kan være alt fra en kombinasjon med Argentinas varme og isen i Antarktis til en konsert i utendørsarenaen Dalhalla med Malenas Ernman. Eller en flott pinse i den vakre Siljansbygden.
Kort sagt, alle våre opplevelser er nøye utvalgt og vi kompromisser aldri med kvaliteten! Velkommen til Club Eriks – en verden full av de beste opplevelsene og alltid i godt selskap.
Våra reklamfilmer
9 av 10 kryssningsresenärer väljer att resa med oss igen.
Firmaet Eriks of Sweden AB ble grunnlagt i 1993 av fire menn med ulike ferdigheter og erfaringer, men med en felles overbevisning; opplevelsebasert kommunikasjon er en uslåelig måte for å forsterke og forankre budskap.
De som startet firmaet er
Nils-Erik Larsson med mange års erfaring i å gjennomføringe store og ofte komplekse arrangementer rundt om på kloden kloden. Det er Nils-Erik som har lånt ut sitt navn til selskapet, Eriks of Sweden.
Henry Hellström, tidligere salgsdirektør på Marabou. Selskapet ordnet studie- og inspirerasjonsreiser over hele verden for kunder og ansatte. Det var som kunde at Henrik begynte å interessere seg for strategiene bak opplevelsebasert kommunikasjonen. Marabou var i topp på alle lister som rangerte attityder i tre dimensjoner: ansatte, kunder og konsumenter. Så noe var rett!
Lars Schölander, grunnleggeren av SRC, detaljhandeleksperter som siden 1981 har skapet konsepter og kommunikasjonsstrategier til butikkjeder og leverandører. Lars har arbeidet for å styrke kommunikasjonen for mange av de ledende merkene i Sverige.
Nils-Eric Lyberg er en nestor i svensk reklamebyråverden. Nils-Eric og hans reklamebyrå Lybergs, senere Stenström & Co var i mange år Marabous reklamebyrå. De var ansvarlige for kommunikasjon av Marabous kvalitet og verdigrunnlag, vanligvis knyttet til å opplevelser.
Høyoppløselige bilder for trykk
Organisationsnr: 820 459 512 (Norge) 556790-2340 (Sverige)
Momsregistreringsnr: SE0155679023401
Resegarantier ställd till Kammarkollegiet
Innehar F-skattebevis
EIERE OG STYRE
Club Eriks eies til 100% av Eriks of Sweden, som i sin tur eies av:
Tomas Jonsson, VD og deleier sidan år 2000. Tomas har tidligare erfaringer fra stillinger som salgsdirektør på Marabou og som annonsedirektør på Dagens Nyheter.
Henry Hellström er deleier og har ärt med siden starten i 1993.
Björn Hagberg deleier 2013.
Peter Rydje deleier 2013.
I tillegg til eierne består av Marie-Louise Kjellström som er styreordfører, Urban Hilding, CEO for IUM i Sverige samt Therese Hummelgren, Club Eriks
Ris og ros
Her kan du se selv hva kundene tenker om oss og våre opplevelser. Vi vil at du som kunde hos oss alltid skal ha tilgang til hva våre reisende syns om oss og hva vi tilbyr.
Klikk på rad for å åpne en pdf i et nytt vindu. I PDF-filen, kan du lese evalueringer vi har fått fra våre kunder fom respektive opplevelse. Med hensyn til personvern har vi strøket over navn.